1 haribulan Mei 2011


Assalamualaikum WBT..apa habaq kawan2 suma...sihat ka hari ni..moga2 sihat selalu na..hee

Rasa2 belom terlambat lagi nak mengucapkan ' SELAMAT HARI PEKERJA' a.k.a. "happy labour day".ucapan ini ditujukan khas buat mereka yang sudah bergelar pekerja. tak kira la kerja apa pun, buruh kasar ka lembut ka, sedang2 ka, boss ka, kuli ka..alaa yang sewaktu dengan nya la.. itu ja ka nak habaq entri kali nih? dak aih...

Mari kita sama2 menyedarkan diri..aku ni tak penah pon berpengalaman bekerja tapi tengok ja dah tau dah yang bukan senang bila kita dah sampai satu tahap bergelar seorang pekerja. kita tengok insan paling dekat dengan kita sebagai contoh emak dan ayah kita sendiri.. depa lik ja keja kena melayan kita lagi kan. paling tak pon kena gak bertanya khabar walopon kadang2 tak larat nak layan.haha. betapa sabaq nya depa ni kan.. namun semua tu demi famili kita gak no kawan2..


demi mendapatkan pendapatan bulanan hari2 kena menempuhi jadual2 kerja yang strict.. tak macam time study, jadual berubah-rubah ikot jadual yang disediakan HEA( Hal ehwal akademik) fakulti masing2.. kadang2 ada ja lecture dibatalkan sebab lecturer ada meeting or sakit or ada hal penting. belajar pon ikot subjek2 yang berlainan ikot jadual. tak bosan kan??cuba bayang kena belajar 1 subjek hari2 mesti lama2 bosan jugak.kecuali la pelajar berfikiran tegar.haha.



Sonok kan bila belajar.. time belajar pon orang lain akan tolong support. lagi syok bila pikir2 tak ada tanggungan langsung. pikir belajar ja sudeh..bila time kerja mula tanggungan berganda.dah kerja mula nak ada kenderaan, nak bekeluarga..macam2 nak pikir disamping bebanan kerja.. sebab itu la ada ja orang yang stress time kerja.. yang penting nya individu tu kena la berfikiran waras mengatasi kelemahan sendiri mengatasi kesulitan yang timbul. pergilah melancong, cuti2 malaysia..(iklan pulak)


salah satu cara menghilangkan stress adalah dengan ada nya "hari pekerja"..yeahhh!! Tambah seronok bercuti buat depa yang bekerja ni bila hari ahad yang 1mei..so tak aci kan ahad kan memang public holiday..so kerajaan bagi la cuti juga hari esok iaitu 2mei..hehe.. maka Big Boss pon gembira kerana masih lagi dapat berada di Pulau Langkawi bersama sekutu2 eTiQa maybank...dan masih gembira sekarang kerana tengah memancing di laut langkawi...(betapa jelesnya aku kann...).



Signifikan nya hari pekerja tahun ini juga kena mengena dengan student. ini kerana cuti 2mei maka tiada lah paper final untuk esok...hehehehehehe.  penat nya merepek sorang2..Maka dengan ini boleh la aku sambung study Genetics dengan aman dan tenteram bersama angin malam yang sepoi2 bahasa dengan baki titisan hujan yang lembap macam siput turun dari atap rumah (sewa) memecahkan sunyi malam ini..ececeh..
" happy labour day" again...dan selamat beristirahat.. dan selamat menyetadi ya...!!


Comments

Popular Posts