Sabah bha kampung aku..

fuhh..fuhh..fuhh... sori beb ada habuk2 manja plak bapa hari xbebel sensorang kaaan... =p

hey alls..
baru ley sherita sherita sikit time mansau2 di sekitar Kundasang 16dec lepas..
memang bes, memang puas bgambar.dari kampung pulutan(nama kampung aku) xla jao sangat ,100km je. naik mitsubishi jip 6org jap je sampai.kitorang betolak standard la kol8.hehe.tapi kalo lagi awal lg syok..

siyesly kundasang memang lagi syok dari cameron highland.namun stil ada kelemahan dan kelebihan masing2.tapi lik kali ni aku xgi usha ranau pon.lagi jao dari kundasang. next time plak la kan..sama gak genting highland pon aku xgi lagi..kena gi gak 1hri nnti (ajak mr.rite i guess, hee).

jom mintong gambar2 sepanjang perjalanan..


ni gunung kinabalu dari jao2.dkat2 dah xnampak sebab kabus menebal pas tengahri..

dinamakan "tanak nabalu". maksud dalam bahasa dusun kadazan ialah anak kinabalu. sebelah gunung kinabalu je tapi jao lebih kecik, dats why dipanggil begitu.

Ececeh..start dah aku ni..haha

lalalala...

aiseyh... mem dengan unty julie..

bersama kakak ku yg poyo..hahaha
 
umah aku la konon2 tuh, dalam dia mewah biarpun dalam utan..

hutan belantara depan ni..sejuk gler tapi best..

melindungi apa yg patot supaya tak ketara.hahahahah

depan restoran ni..

ececeh...hehe

gaya hindi la plak kaaaan...

xperlu gi europe, sini malaysia pon ada..

kan dah kata xperlu..salji je xda.tapi boley wat salji tu.hehe

ye....xperlu...best kaaan..

hehe..gambar aku je banyak kan..hehe

bersama unty julie..spoting unty ni tu yg syok..

kitorang turun gi tengok tanaman sayur ni..kat cameron susah kn nk masuk ladang sayur..

atas tapak kebun sayur yg baru dituai..pemandangan sana, giler kentang bestnya...

jangan xcaye siap dapat kubis cina  fresh.yg paling syok FREE OF CHARGE oke..jgn jeles..

cun woo scenery sana..macam nak lama2 lepak sana.

stawbery liar.masam.haha

time ni nak dkat lik dah.singgah toilet jap..snap sempat jer..haha

lama xgi tempat ni.kecik2 dulu papan ni gak la aku duduk bgambar ramai2..skang...besau sangat2 la plak kaaan..ahax


paling best skali kami ni dikira bertuah coz time kami gi nek cuaca sangat elok panas. yang mana kurang bernasib baik tengah hari biasanya akan hujan punya. so "sorou po" means syukurla..lh enjoy n ley snap banyak2 pics kat sana.more pictures click here, MANSAU-MANSAU ❥


"hujan emas di negeri orang, hujan batu dinegeri sendiri. lebih baik di negeri sendiri'




berhabis duit melancong di negeri orang sedang kan di negeri sendiri blom habis pusing.. cuti- cuti Malaysia..!!!


=======================================================



ketika ini aku masih memikirkan kehidupan aku bila di shah alam nanti. slagi aku xtukar kos slagi tu la hati aku xsenang. aku dapat tawaran SARJANA MUDA SAINS DENGAN KEPUJIAN (SAINS BIOMOLEKUL) AS224.ak totally taknak oke.ye alhamdulillah aku dapat gak tawaran kan. dulu time awal sem, main apply je rasa2 syok.konon nak rasa plak enviroment baru, nak dkat2 ngan geng2 skola dulu2. skang bila aku pikir balik watpe suma tu..nasi dah jadi bubur. tapi pantang mnyerah sebelom ajal( wah gitu) aku nak gi tukaq gak.. aku nak wat rayuan Pure Chemistry. aku ada sms senior yg amek biomolecule gak, dia pon ckp susah gler. ayh aku pon suwoh tukaq yg aku minat.ternyata aku lebih minat kimia dari bio.. so aku kena mintak tukar juga demi masa depan aku.. pada dekan fakulti applied science, "bantula saya, jangan biarkan cita2 saya berkubur stakat ini...".

Comments

Post a Comment

Popular Posts