lalalala...♥

banyak menghabiskan masa untuk repair blog ni.still in mood of amateur.hehe.

 saja letak picture ni.nampak la macam aku ni berkejaya n berkaki lebar(berkaliber.ehek).padahal picture ni diambil time sibok2 snap besama geng business company.kitorang jual benang.bukan benang biasa okeh! benang buluh..alaa citer sal benang kena ada enti baru.sebabnye panjang kalo nak citer(macam la jual betoi2 kaannn).ehek..

chaakkk!!! tetibe aku dah berada di umah kak aku.ahahaha.yer larh tadi ngah sibok taip2 mak suwoh trun dan bsiap nk p umah kak.so hibernate je lappy ni. perjalanan dari taiping ke tapah memakan masa  lebih kurang 2jam(sebab xjam n pak aku bwak laju la juge).sesampai je,apalagi bukak makanan.mula2 xnak makan,isao makan malam2 ni kan. bila nengok je dorang ni sedap makan,macam nak plak.hehehehe.

Add caption


mak pon seraya berkata "ti, ko nak nasi???" tanpa segan silu dan tak terkata tros menghulurkan pinggan menadah nasi.hehehe.(silent mood).dah siap makan nyesal pon ada.ye la makan sok pon boleyh..padan muka aku..{=-=}

 OKEYH..time lepak2..sedap2 tengok kak aku nyusun cert2 die tuh..dia suwoh aku ari senarai nama menteri. haiyaaak!!! nak je cakap,"hoooii kau baru nak cari harini??kan sok nak interbiu dah??" tapi... xsampai hati la plak kan nak cakap camtu kat kakak sendiri. thus, "ok2 aku cari kan..". tak terhenti di situ, sambil menunggu kak aku mnyalin senarai kementerian n nama2, skali lagi.. "ti, kau tolong salin jap.aku nak susun sijil plak ni.." aku pon jawab "kau paham ke tulisan aku??" (sengaja sebab malas,bukan sebab tulisan aku tak cantik yerr). kak aku menjawab, "ala tulisan kita kan sama..".ok, im speechless.sebagai adik yang baik, salin jela..kak aku gak,sapa lagi nak tolong.lenkali dia gak pemberi fulus tiap bulan.hehehehehehe.


aku mula terpikir.hurmm..penting gak kan mngetahui nama2 kementerian ni. hampir suma interbiu kerjaya (mock inerview kat skolah dulu2 sekilas berlari di minda ku) ditanya bab2 ni. aku kan science student,bab2 management,politik2,dan lain2 lagi,kureng sket..tapi WAJIB tau gak yerr..hmm..xpe kak,aku dah saved dalam pendrive kau tuh.bila2 nak boley tengok lagi selagi Dato' najib xtuka2 kabinet dia (setakat kabinet umah die xpe lagi,ahahaha).


sebelum menutup celoteh aku ni,aku nak gitau "good luck" kat kak aku. sok dia interbiu kat kastam. currently dia keja kat Jabatan Penjara Tapah.."kak,wat yang terbaik"..semoga apa yang dicitakan menjadi kenyataan,insyAllah..amin..ala kena titon la.sebabnye kena bangun awal sok.biasa kalo awal bangun still boley tido semula..tapi bisok..TAK BOLEH ye Cik Atiey.. (bukan besok la,jap lagi.hahaha).gudnyte everybuddy..

chiow-cin-cau..(air cincau a.k.a. lengkong) =)





Comments

Popular Posts