result oh result... ☟

semalam 10dec.result kua pon semalam.so harini aku nak citer pasal result.hahaha



suma member2 sibok cek result. some of them dah tau dari 9hb.tapi bila aku bukak xboley pon..hmm.semalam pagi2 lg dah on laptop,10 pagi.(awal kerr??).semata2 nak cek result, al maklum la final semester. sapa xcuak kan..sorang member sms gtau aku result kua via email.aku pon cek. TAK ADA PON..geram nye..oke xpe..






tengah hari plak aku cek lagi.bikin suspen je kan..hmm. TAK ADA JUGA..oke xpe lg..aku semakin curious.try kat student portal..akhirnya dapat juga tau.hehe.unbelievable ya! result aku sama sejibik ngan sem 1.wah sonok nampak..aku bersyukur dengan apa yg aku dapat sebab suma tu datang dari usaha aku sendiri..(hoyeh-hoyeh ..·.¸¸·´¯`·.¸¸. •´¯`• •´¯`• )





oke,review sket pasal final sem.final sem quite tough. aku pon rasa macam lain je sem ni.yela dugaan petama dimulakan dengan aku terpaksa pindah hostel lain. xtahu la nape.so aku trima.kawan rapat jaoh,sebab dorang still kat hostel lama.sedih nya aku je tau. kena plak masuk hostel ala rumah(beringin). mestila rasa plek.biasa duduk 3 orang sebilik,tiba2 sem akhir gak kena duduk 8orang 1 rumah. so macam2 pangai la aku dapat lihat. dugaan kedua plak jadual akademik pula pack.oh kurang nya masa untuk enjoy (sempat lagi.. haha).next, bila jaoh dari membe2 rapat aku rasa lain. sumber bahan ilmiah kurang. kebanyakan membe2 ada sumber2 dari seniorita. tapi aku hanya mengharap lec.notes semata2.salah ku juga sebab malas jumpa lec( nak wat camna sudah menjadi tabiat).jadi aku tepaksa bkerja keras walopon markah2 test xla sehebat mereka..akhir skali kami dikejotkan dengan isu xda air. hangin la juga sebab bekalan air putus dengan tiba2. paling xsyok sebab time tu study week. sambil study, sambil angkat air(oke ni tipu.ahakz).namun suma tu ku lalui dengan tabah(ewah2).

ada yg perlu di blurkan atas keselamatn.boley klik pic utk lebih besar..


disini bukan la aku nak riak atau mintak puji atau apa2 kosa kata yang sewaktu dengan nya la kan.. tapi.., berdasarkan dugaan yang banyak sem ni aku dapat belajar lebih luas tentang erti idop(melampau nya ayat).
apa yang aku dah belajar?

1. aku belajar bersabar..(paling banyak)
2. aku belajar membeza mana kawan dan mana lawan.
3. aku belajar menyesuaikan diri pada new environment.
4. aku belajar cara masa efektif belajar.(time management).
5. aku belajar mendahulukan needs daripada wants..
6.aku belajar macam2 jenis perangai manusia..(aku juga unperfect)
7. aku belajar memahami perasaan, walopon kadang2 mereka xpeduli pon perasaan aku.
8. aku belajar menjadi diri aku sendiri (aku tetap aku).
9. aku belajar untuk tak tinggal solat. (ni betul,tapi malu plak.hehe)
10. aku belajar iorganic chemistry,analytical chemistry, ETR, BEL,Biology(sudah tentu la kena study)haha






aku percaya suma ini ada hikmah.semoga aku dapat jalani idop kat shah alam lebih baik dan dapat belajar dari apa yang ku tulis kat atas.sebelum aku ke sana,aku nak menetapkan pendirian aku supaya tak terpesong dari tujuan asal aku ke sana.nak kena bagitau ke..oh tidak, ceik malu.hehe.apa apa pun aku akan wat lebih baik dari yang aku dapat ketika ini, insyaAllah.misi utama aku nak cari DL sem1,supaya aku dapat mintak JPA scholar.yela idop kat sana kan sara idop tinggi, xlarat pnjam ptptn dah..so aku kena FIGHTING!!.






flashback dari kisah lama.aku dah masuk matric perak (kmpk).tapi aku main2 kat sana.pas sem 1, aku keluar.skang aku dah nyesal.namun, aku xpandai nak dayung perahu.perahu tuh xley nak undur(undo). no turning back, aku pon meneruskan di uitm dengan mengambil dip.kawan skola kebanyakan dah lama drgee. ada yg nak habis pon.jadi aku pon nak membela semula naseb.(wah gitu)..



sekali lagi diingatkan aku bukan mintak puji.tapi suka untuk mengingatkan diri aku sendiri.haha.
 (p/s: si dia nak kasi present sebab result ok kali ni.apa agak2 nya.sem lepas dia blanja wat rambut.hehe.sem ni tunggu jela apa yg sampai depan rumah.«-(¯`v´¯)«--   )

beliau xminat bergambar,xensem katanya..bg ku lain..hehehe


ok penat dah bebel2..apa yg baik jadikan teladan, yg burok buang jela..
oke suma, bubbye..



Comments

Popular Posts