"Mengaji" itu belajar kan. kan??






Hi y'alls.. pe khabar?





Baru2 ni aku ditanya oleh mak big boss "brapa lama lagi mengaji di shah alam??". Big boss pon ada tanya jugak "lagi berapa tahun bee habis stady??". Jiran sebelah rumah pon tanya, " ati, bila nak sarung cincin??" Hadoih... lomah boto den kalu ditanyo soklan2 camtu haa..Ado ko muko den ni macam gatal nok nikoh sekarang.ish mintak simpang malaikat 44 la..



lamo lagi la makcik2, pakcik2, kakak2, abang2, adik2 sekalian... Belajao pon tak habis lagi. Nanti habis study baru lah leh tanya..banyak benda lagi teman nak pikior... mike2 bina lah baitul Islam dulu, nanti teman join ye...hehe



Sambil2 ngemas baju2 ni teman terpikior, ape imej teman untuk bukak sem minggu depan? Wow macam retis2 je ayat kan. kah kah kah. perasan. 



Ye memang teman ni free hair kat luar, even depan family sendiri pon tak pakai tudung kuar jalan2. Kecuali la tibe2 rase nak pakai, or nak pi kenduri or rase comel dan syok sendiri. haha.



Kat rumah, aku suka camwhoring sorang2 dengan fesyen2 tudung dan selendang. Saje nak testing power sorang2. Memang berkeinginan untuk bertudung secara permenant. tapi kawan, not now kot. 



Bukan ape, tak suka dengar suara2 sumbang di belakang. Tak best la gitu kan.



Bagi aku lah, nak insap, insap kaw2. Mesti istiqamah kan. Nak tutup aurat, tutup betul2 kan. Memang aku akan ke arah itu kawan2 semua.. Berikan aku sedikit masa ye.. Lagipon aku juga insan biasa, iman berkurang dan bertambah. Taim iman bertambah, rasa nak beli tudung banyak2. Bila iman tu berkurang, macam nak free hair terus pegi kelas. Betul ni, tak bohong. Aku bercakap menurut kata hati aku sekarang..



Aku pon konfius dengan diri aku ni. Polek tapi bonar.. Inilah perkara yang kian bercambah2 kat kepala hotak aku akhir2 ini. Mencari2 kekuatan diri untuk ke jalan benar. Pada mereka yang teguh imannye, aku ucapkan tahniah. Moga cepat2 la aku untuk menyeimbangkan kekuatan rohani ku ni.



Sebelum ni aku ambil keputusan untuk free hair sem akan datang. Tapi setelah membuat survey via fb, sms dan face to face dengan beberapa kenalan, aku mengubah untuk bertudung sem 3 ini pergi ke kelas.. One of them cakap, "kalau nak pi kelas tu better hg pakai, cun siket, sejuk lect memandang". Dulu pak aku cakap camtu gak , lebih kurang maksud nye..



So aku amek keputusan untuk bertudung ke kelas..hehe... Sem ni nak berjinak2 pakai syiria. Before this tak reti pakai sebab tak confident . Rase macam tak seswai pakai. Tapi tadi try macam ok pulak(perasan sungguh).HAHA.



Dekat insap tu makne nye dekat lettew nak kahwin.kah kah kah



ini muka pagi2 tak mandi tapi nak jugak try syiria kebas kakak ku punya.haha

ignore keburukan yang ada, terima kasih..




Renung2 kan..
aku juga insan biasa tak lari dari dosa kecil mahupon besar..
Doakan ku ke arah lebih baik.. 

sebab.....
LIFE WILL NEVER BE DULL
itu motto idup aku dari kecil..
























































Comments

Popular Posts